استخدامات ایران

۱۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه وارد حرفه طراحی لباس شویم؟

اهمیت شغل طراح مد و لباس از آنجا مشخص می‌شود که این حرفه امروزه به عنوان یک رشته تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرفته و تدریس می‌شود. با این حال در کنار تدریس، موضوع شناسایی مهارت‌ها، نحوه فعالیت این شغل و میزان درآمد آن نیز برای شناخت بهتر این حرفه لازم است.

اما پیش از همه اینها بهتر است بدانیم طراح لباس کیست.

در گذشته‌ای نه چندان دور، طراحی لباس بر اساس مهارت و تجربه افراد صورت می‌گرفت، یعنی نیازی به تحصیلات دانشگاهی در این زمینه نبود. حتی بسیاری از دانشگاه‌ها، فاقد رشته طراحی لباس بودند. تا جایی کار طراحی لباس، توسط خود خیاط‌ها صورت می‌گرفت. اما امروزه، برای این شغل نیز رشته تحصیلی طراحی لباس تعریف شده است و دانشگاه‌های زیادی، دانشجویان علاقمند به این رشته را پذیرش می‌کنند.


علاوه بر این علاقمندان به این رشته می‌توانند از طریق هنرستان به تحصیل در این رشته بپردازند. در این روش، افراد بعد از سه سال تحصیل در هنرستان، مدرک دیپلم می‌گیرند و بعد از آن برای تحصیل در دانشگاه می‌توانند از زیرمجموعه رشته هنر یا فنی و حرفه‌ای وارد دانشگاه شوند و تا مقطع کارشناسی ارشد در این رشته تحصیل کنند.

برای رشته طراحی لباس، هنوز در ایران مقطع دکترا تعریف نشده است. همچنین افراد علاقمند جهت حرفه‌ای شدن در این عرصه می‌توانند از طریق شرکت در دوره کارآموزی طراح لباس که معمولا بین یک تا سه سال است نیز شرکت نمایند.

منبع: تحقیق در مورد شغل طراح مد و لباس

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

معرفی رشته مهندسی نرم افزار

در توضیح معرفی رشته مهندسی نرم‌افزار که زیرشاخه‌ای از مهندسی کامپیوتر است می‌توان گفت این رشته با کمی تغییرجهت در رویکرد و هدف رشته مهندسی کامپیوتر همراه است. به این صورت که مهندسی نرم‌افزار از مباحث مربوط به سخت‌افزار و معماری دیجیتال فاصله می‌گیرد و به بحث در مورد تولید نرم‌افزار می‌پردازد.

این رشته همچنین به عنوان بعد انسانی رشته مهندسی کامپیوتر شناخته می‌شود.

تفاوت برنامه نویسی و رشته نرم افزار

حال که با مفهوم اولیه مهندسی نرم‌افزار آشنا شده‌اید، جا دارد که در مورد مهارت برنامه‌نویسی و تفاوت این دو با یکدیگر توضیحاتی داده شود. در بسیاری موارد این دو با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند در صورتی که مهارت برنامه‌نویسی یک مهارت عمومی است که در همه شاخه‌های مهندسی کامپیوتر به آن توجه می‌شود.
از طرفی مهندسی نرم‌افزار نیز شامل برنامه‌نویسی و مهارت‌هایی فراتر از آن می‌شود.


سخن پایانی

در واقع تفاوت این دو زمانی اهمیت پیدا می‌کند که ممکن است بسیاری از افراد قبل از ورود به دانشگاه مهارت برنامه‌نویسی را تا حدودی فراگرفته باشند و تمایل به ارتقای مهارت خود در سطح تحصیلات دانشگاهی باشند. در این صورت می‌توان گفت رشته مهندسی نرم‌افزار این نیاز را پاسخ می‌دهد و جهت ادامه اصول برنامه‌ نویسی مناسب است.

منبع: بررسی رشته مهندسی نرم افزار

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

معماری همچنان یک شغل جذاب است که در صورت داشتن مهارت‌ها و دانش لازم از طریق آن درآمدزایی کرد. اما پیش از آنکه بدانیم مهارت‌ها و دانش لازم با مهندس معمار چیست، بهتر است تعریفی کلی از معماری و وظایف آن داشته باشیم.

معماری چیست؟

معماری یک علاقه و یک حرفه است و همچنین یک علم و یک تجارت. از معماری به عنوان یک هنر اجتماعی و نیز یک علم هنرمندانه یاد شده است که از طریق ترکیب رنگ‌ها، مواد و عناصر و اصول طراحی، به سازه‌ها جلوه می‌دهد.

مطلب مرتبط: معرفی رشته معماری از دانشگاه تا بازار کار

بر این اساس می‌توان گفت معماری یک پدیده ساخته دست بشر است که از افکار و ایده‌های ذهن انسان نشات می‌گیرد و در فرآیند برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت ساختمان‌ها یا سازه‌ها به کار می‌رود.

سخن پایانی

برخی از افراد علیرغم علاقه به رشته معماری، به دلیل ترس از بازار کار آن از ورود به این رشته خودداری می‌کنند. اما برخلاف تصورات اشتباه، این رشته همچنان بازار کار خود را حفظ کرده است و حتی به دلیل تغییرات صورت گرفته و تعریف وضعیت دورکاری برای این رشته، بسیاری از کارفرماها ترجیح می‌دهند با استخدام رشته معماری، از مهندسان معمار استفاده کنند.

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

اپتومتری چیست؟

اپتومتری (Optometry) یا همان بینایی سنجی یکی از معاینات مربوط به چشم پزشکی است که ساختمان چشم را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهد. این کار به منظور پیدا کردن اختلالات بینایی و درمان مشکلات احتمالی در ساختار چشم بیمار انجام می‌شود.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین شغل های رشته تجربی برای آقایان و خانم ها

احتمالا تا الان چندباری به دلایل مختلفی مسیرتان به مطب چشم پزشک خورده است. به طور کلی دو مدل متخصص در این زمینه داریم:

یکی چشم پزشکان هستند و دسته دیگر اپتومتریست‌ها هستند.

شاید کمی تشخیص تفاوت این دو شغل کمی گیج کننده باشد! به هر حال هر دوی آن‌ها در زمینه بینایی تخصص دارند، اما واقعا اپتومتریست یعنی چه؟ بینایی سنجی به چه معنیست؟
اغلب در ایران مردم برای هر مشکل بینایی به چشم پزشک متخصص مراجعه می‌کنند و حتی نمی‌دانند که بسیاری از مشکلات تنها با مراجعه با اپتومتریست حل می‌شوند.

بینایی سنجی یعنی مجموعه خدمات مراقبت از بینایی و مراقبت از چشم. اپتومتری یعنی فارغ التحصیلان این حوزه بعد از 4 سال تحصیل در زمینه اپتومتری می‌توانند به عنوان یک اپتومتریست کارشان را آغاز کنند.

سخن پایانی

البته گاهی اوقات بعد از تحصیل باید دوره‌های تکمیلی مرتبط را نیز سپری کنند. فراموش نکنید که این افراد مجوز اپتومتری دارند که شامل معاینه چشم، نوشتن نسخه برای عدسی‌ها، عینک‌ها، پیدا کردن ناهنجاری‌های بینایی و درمان برخی از بیماری‌های چشمی می‌شود.

شما می توانید آگهی های استخدام اپتومتریست را در کاریابی مجازی مشاهده نمایید.

منبع: چگونه اپتومتریست (Optometrist) یا بینایی سنج شویم؟

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

آینده شغلی و بازار کار مسئول دفتر

شما به عنوان منشی می‌توانید در بخش اداری یا دفتری هر سازمان یا شرکت دولتی و خصوصی مشغول به کار شوید. با کسب تجربه و مهارت بیشتر می‌توانید به رده‌های کارشناس یا مدیر اداری دست یابید.

مطلب مرتبط: منشی کیست و چه مهارت هایی نیاز دارد؟

درخصوص وضعیت بازار کار و میزان استخدام شغل منشی گری در ایران، آمار و ارقام دقیقی منتشر نشده است.

اما به طور کلی با توسعه کسب و کار و رونق اقتصادی که به تبع آن فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌ها افزایش سافته و کارآفرینی بهبود پیدا می‌کند، نیاز اشخاص و شرکت‌ها و سازمان‌ها به کارکنان دفتری از جمله منشی‌گری و مسئول دفتری نیز افزایش خواهد یافت. درواقع برای یک منشی همیشه کار وجود دارد.

سخن پایانی
شما می توانید از طریق موتور جستجوی سایت کاریابی ایران استخدام، استخدام مسئول دفتر در تهران یا هر شهر دیگری را پیدا کنید و رزومه خود را برای کارفرما بفرستید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

آینده شغلی گرافیست چگونه است؟

گرافیک یکی از رشته‌ های طراحی است که با رشته‌ها و شغل‌های زیادی سروکار دارد. از این رو افراد زیادی با سطح علایق و مهارت‌های متفاوت می‌توانند وارد این رشته شوند.

پیش‌بینی می‌شود که استخدام طراح گرافیک از سال 2020 تا 2030 3 درصد رشد کند که کمتر از میانگین برای همه مشاغل است.

علیرغم رشد محدود اشتغال، به طور میانگین در طول یک دهه سالانه حدود 23900 فرصت برای طراحان گرافیک پیش‌بینی می‌شود. بازار شغلی گرافیک در ایران نیز به دلیل اهمیت طراحی در عرصه‌های مختلف و نحوه فعالیت در آن به شکل دورکاری و فریلنسری نیز مناسب است و چشم‌انداز خوبی دارد.

سخن پایانی

شما می توانید به عنوان کارجو در سایت های کاریابی مانند ایران استخدام ثبت نام نمایید و آگهی های استخدام رشته گرافیک را مشاهده نمایید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

تیپ های شخصیتی گرافیست

مطابق با شخصیت شناسی MBTI، تیپ شخصیتی گرافیست‌ ها به سه تیپ INTJ، ENFJ و ENFP نزدیک است. تیپ شخصیتی INTJ، مختص افراد درونگرا، شهودی، متفکر و قضاوت کننده است.

این ویژگی‌های شخصیتی، فردی را توصیف می‌کند که ترجیح می‌دهد به تنهایی و بدون راهنمایی دیگران در محل کار کار کند. تیپ شخصیتی ENFJ نیز مختص شخصیت‌های مستقل و کارآفرین است.

مطلب مرتبط: معرفی رشته گرافیک

این تیپ شخصیتی با برخی از ویژگی‌های برونگرایی نیز در ارتباط است. در نهایت آنکه برخی از ویژگی‌های شخصیتی گرافیست‌ ها با تیپ  INTJ نیز منطبق است. افرادی که در این تیپ شخصیتی قرار دارند معمولا افرادی با ویژگی‌های شخصیتی برونگرا، شهودی، احساسی و آینده نگر هستند.

این افراد تمایل به پذیرش ایده‌ها و اقدامات بزرگی دارند که نشان دهنده حس امید و حسن نیت آنها نسبت به دیگران است.
 

اگر شما نیز دارای ویژگی های شخصیتی بالا هستید و به این رشته علاقه داریدمی توانید آگهی های استخدام رشته گرافیک را در ایران استخدام دنبال نموده و پس از بررسی شرایط احراز آنها رزومه خود را به کارفرمایان و شرکت هایی که در این زمینه به درج آگهی های استخدام پرداخته اند ارسال نمایید.

منبع: معرفی رشته گرافیک و بازار کار آن

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

رشته مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی یکی از رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی است که این روزها موردتوجه داوطلبان زیادی قرار گرفته است.

می‌توان گفت این رشته زمینه‌ساز فعالیت در حوزه‌های مختلف کارآفرینی است.

مطلب مرتبط: معرفی رشته مدیریت بازرگانی

افرادی که در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند می‌توانند باعث رشد و توسعه در کسب‌وکارهای مختلف شوند و از این طریق سودآوری در شغل مربوطه را به همراه داشته باشند.

نحوه ورود به رشته مدیریت بازرگانی

امکان انتخاب رشته مدیریت بازرگانی از هر سه گروه آزمایشی انسانی، تجربی و ریاضی امکان پذیر است. در دوره دبیرستان، قوی بودن در دروسی مانند ریاضی، زبان انگلیسی، ادبیات فارسی و هندسه، نقش مؤثری در قبولی این رشته خواهد داشت.


رشته مدیریت بازرگانی در زیرگروه ۳ رشته انسانی قرار دارد. به همین دلیل داوطلبان انسانی برای قبولی در این رشته باید به دروس اقتصاد و ریاضی اهمیت ویژه‌ای بدهند.

طول دوره تحصیلی این رشته در دانشگاه ۸ ترم به مدت ۴ سال است. دانشجویان موظف هستند ۱۳۳ واحد درسی شامل دروس عمومی، پایه، اصلی، تخصصی و اختیاری بگذرانند.

سخن پایانی

این رشته همچنین در داخل و خارج از ایران آینده شغلی و درآمد خوبی دارد. برای اطلاع از آگهی مربوط به استخدام مدیریت بازرگانی می‌توانید به سایت کاریابی ایران استخدام مراجعه کنید.

منبع: iranestekhdam.ir/blog/

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

شغل مهندسی صنایع

شغل مهندسی صنایع یکی از مشاغل ترکیبی در حوزه مهندسی است. به این معنی که این رشته از مفاهیم چندین رشته مختلف شکل گرفته است. از اقتصاد گرفته تا علوم انسانی، علوم کامپیوتر و ریاضیات.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین مشاغل رشته ریاضی برای خانم ها و آقایان

برای اینکه مهندس صنایع شوید باید:

  • رشته تحصیلی مرتبط را دنبال کنید
  • مهارت‌های سخت و نرم مورد نیاز با بازار کار و رشته‌تان را تقویت کنید
  • در دوره‌های معتبر و مرتبط با مهندسی صنایع شرکت کنید و مدرک دوره‌ها را در رزومه‌تان قرار دهید. دوره‌های PE، CTP، SME و CIEP از معتبرترین و با کیفیت‌ترین دوره‌های این رشته هستند.

  • تجربه کار در محیط‌های مختلف را کسب کنید – می‌توانید بعد از تحصیل مدت کوتاهی در برخی از شرکت‌های معتبر کارآموزی کنید و بعد از کسب تجربه و آشنایی با محیط کاری برای موقعیت‌های شغلی بهتر رزومه ارسال کنید. برای مشاهده آگهی های استخدام مهندس صنایع به صورت کارآموز به سایت ایران استخدام مراجعه نمایید.
  • همیشه در حال بروز رسانی مهارت‌ها و قابلیت‌هایتان باشید
  • یک رزومه قوی برای خودتان آماده کنید – برای ساخت رزومه می‌توانید از رزومه ساز آنلاین ایران استخدام استفاده کنید.

منبع: معرفی شغل مهندس صنایع (وظایف و مهارت ها)

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

حقوق کارشناس کنترل پروژه

عوامل بسیار زیادی بر میزان حقوق یک مدیر کنترل پروژه تأثیرگذار است و تعیین‌ کننده جایگاه فرد می‌باشد. اکنون به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

  • مسئولیت‌های جانبی:

گاهی یک شرکت شما را صرفا برای انجام یک پروژه و به صورت موقت استخدام می‌کند. گاهی هم ممکن است شما به عنوان مدیر پروژه به تیم یک شرکت اضافه شده و در پروژه‌های مختلف به کار گرفته شوید. اماگاهی چندین مسئولیت در کنار مدیریت پروژه به شما سپرده می‌شود که این امر بر روی حفوف و درآمد شما تاثیرخواهد داشت.

مطلب مرتبط: مصاحبه استخدام کارشناس کنترل پروژه

  • پست و موقعیت شغلی:

هر سازمان سلسله مراتب خاص خود را دارد. در بسیاری از سازمان‌ها اگر در کار خود تجربه و موفقیت بیشتری پیدا کنید، به تدریج پیشرفت کرده و جایگاه شغلی بهتری پیدا خواهید کرد و این ترفیع موجب افزایش حقوق شما خواهد شد.

سخن پایانی

توجه به این نکته هم ضروری است که میزان حقوق و دستمزد به موقعیت مکانی شرکتی که در آن مشغول به کار هستید هم بی ارتباط نیست.

برای مقایسه میزان حقوق و دستمزد کارشناس کنترل پروژه در شهرهای مختلف می توانید آگهی های استخدام کارشناس کنترل پروژه در تهران و سایر استانها را در کاریابی ایران استخدام بررسی نمایید.

منبع: بررسی بازارکار و حقوق کارشناس کنترل پروژه

  • استخدامات ایران