استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

اپتومتری چیست؟

اپتومتری (Optometry) یا همان بینایی سنجی یکی از معاینات مربوط به چشم پزشکی است که ساختمان چشم را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهد. این کار به منظور پیدا کردن اختلالات بینایی و درمان مشکلات احتمالی در ساختار چشم بیمار انجام می‌شود.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین شغل های رشته تجربی برای آقایان و خانم ها

احتمالا تا الان چندباری به دلایل مختلفی مسیرتان به مطب چشم پزشک خورده است. به طور کلی دو مدل متخصص در این زمینه داریم:

یکی چشم پزشکان هستند و دسته دیگر اپتومتریست‌ها هستند.

شاید کمی تشخیص تفاوت این دو شغل کمی گیج کننده باشد! به هر حال هر دوی آن‌ها در زمینه بینایی تخصص دارند، اما واقعا اپتومتریست یعنی چه؟ بینایی سنجی به چه معنیست؟
اغلب در ایران مردم برای هر مشکل بینایی به چشم پزشک متخصص مراجعه می‌کنند و حتی نمی‌دانند که بسیاری از مشکلات تنها با مراجعه با اپتومتریست حل می‌شوند.

بینایی سنجی یعنی مجموعه خدمات مراقبت از بینایی و مراقبت از چشم. اپتومتری یعنی فارغ التحصیلان این حوزه بعد از 4 سال تحصیل در زمینه اپتومتری می‌توانند به عنوان یک اپتومتریست کارشان را آغاز کنند.

سخن پایانی

البته گاهی اوقات بعد از تحصیل باید دوره‌های تکمیلی مرتبط را نیز سپری کنند. فراموش نکنید که این افراد مجوز اپتومتری دارند که شامل معاینه چشم، نوشتن نسخه برای عدسی‌ها، عینک‌ها، پیدا کردن ناهنجاری‌های بینایی و درمان برخی از بیماری‌های چشمی می‌شود.

شما می توانید آگهی های استخدام اپتومتریست را در کاریابی مجازی مشاهده نمایید.

منبع: چگونه اپتومتریست (Optometrist) یا بینایی سنج شویم؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی