مهمترین تفاوت ویزیتور و بازاریاب این است که ویزیتور اغلب کار ملاقات با مشتریان را بر عهده دارد. اما بازاریاب فردی است که مسئول ایجاد یک زنجیره ارتباطی بین مشتری و محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت است. این مشارکت در جهت عرضه یا تبلیغ مناسب محصول برای دعوت به فروش به دست میآید. بنابراین میتوان گفت بزرگترین تفاوت ویزیتور و بازاریاب این است که ویزیتور هیچ نقشی در قیمتگذاری کالاها ندارد و بزرگترین مسئولیت او ترغیب مشتریها به خرید و پیدا کردن استراتژیهای ترغیب است. با این حال برخی از شرکتها و کارفرمایان، تفاوتی میان ویزیتور و بازاریاب قائل نیستند.
جهت مشاهده آگهی های استخدام بازاریاب در سراسر کشور کلیک نمایید.
وظایف ویزیتور چیست؟
یک ویزیتور وظایفی کارهایی چون دیدار با مشتریان و برنامهریزی جهت مسائل مربوط به دیدار مانند تعیین جلسه و زمان آن، ایجاد شبکه ارتباطی با مشتریان و تعیین استراتژیهای ارتباطی، تعیین اهداف فروش و نظارت بر اهداف و نیز ترغیب مشتریان به خرید کالاها و پیدا کردن راههای مناسب جهت تشویق آنان به خرید دانست.
وظایف بازاریاب چیست؟
بازاریابها معمولا روند بازار را رصد میکنند، کمپینهای تبلیغاتی ایجاد میکنند، استراتژیهای قیمت گذاری و استراتژی های هدف گذاری را بر اساس دادههای جمعیتی توسعه میدهند و با شرکت همکاری میکنند تا آگاهی بیشتری از آنچه ارائه میدهند ایجاد کنند.
جهت مشاهده آگهی های استخدام ویزیتور در تهران و سایر استان های کشور کلیک نمایید.
منبع: بررسی حقوق و درآمد ویزیتور و بازاریاب