استخدامات ایران

۳۳ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شغل خیاط و چرخکاری

شغل خیاط فقط برای ایجاد خلاقیت نیست و اگر این شغل را بصورت حرفه ای ادامه دهید، مسیری پر سود و شهرت در پیش رو دارید. مسیر خیاطی، مسیری طولانی است و ممکن است سختی هایی داشته باشد بنابر این باید پر شور و علاقه این راه را ادامه دهید و آموزش های لازم را دریافت نمایید.

مطلب مرتبط: حرفه های آموزشی شغل خیاط و چرخکار

ویژگی های شخصیتی خیاط و چرخکار

خیاط‌ ها شخصیت‌های خاص و متمایزی دارند. آنها تمایل دارند افراد واقع بینی باشند، به این معنی که مستقل، باثبات، پیگیر، واقعی، عملی و صرفه‌جو هستند.
آنها کارهای لمسی، فیزیکی، ورزشی یا فنی را دوست دارند. برخی از آنها نیز هنری هستند، به این معنی که خلاق، شهودی، حساس، گویا و رسا هستند.

علاقه نیز برای خیاط و چرخکار، بسیار مهم است، زیرا خیاطی کار یکنواختی است و ممکن است افراد در حین کار دچار رخوت و سستی شوند.

سخن پایانی

با این حال اگر شما جز خیاط‌ های با تجربه هستید و به دنبال فرصت های شغلی بهتری هستید، می‌توانید با عضویت به عنوان کارجو در کاریابی ایران استخدام، و ساخت رزومه رایگان با استفاده از سیستم رزومه ساز آن را برای کارفرمایان ارسال نموده و منتظر تماس آن ها باشید.

منبع: مجله ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

دفتر کار برنامه نویس وب چگونه است؟

معمولاً استخدام مهندس فناوری اطلاعات یا مهندس کامپیوتر برای کار برنامه‌نویسی در محیط کاری (دفتر کار) به‌صورت حضوری یا در خانه بصورت استخدام برنامه نویس وب دورکار تعریف می‌شود.

کار او تماماً با کامپیوتر در ارتباط است بنابراین ساعت‌های طولانی پشت میز می‌نشیند. از برنامه‌نویسان در حوزه‌های مختلف کاری استفاده می‌شود و کار آن‌ها تنها محدود به شرکت‌های کامپیوتری و برنامه‌نویسی نیست.

در همه دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی، بخش‌های مختلف تولید و صنایع خدماتی، آموزشی و سرگرمی از این متخصصان استفاده می‌شود.

مطلب مرتبط: مشاغل مربوط به رشته مهندسی کامپیوتر کدام اند؟

وضعیت استخدام برنامه نویس وب

اگر آگهی‌های مربوط به استخدام برنامه‌نویس وب در تهران و سایر استان های کشور را بررسی کنیم می‌بینیم برنامه‌نویسان وب می‌تواند در سازمان‌ های کوچک و بزرگ دولتی و خصوصی به‌صورت تمام‌ وقت یا نیمه‌وقت کار کنند.

شما می توانید فرصت های شغلی نیمه وقت را با کلیک روی https://b2n.ir/u81102 مشاهده نمایید.

برخی از برنامه‌نویسان کارهای پروژه ای و فریلنسری را ترجیح می‌دهند اما برخی شرایط کارمندی را دوست دارند. برنامه‌نویسان رده‌ بالا می‌توانند به‌عنوان مشاور فعالت کنند.

نتیجه گیری
روی‌هم‌رفته بازار کار برنامه‌نویسی در کشور ما و در اکثر کشورها بازار مطلوبی است و نیاز گسترده به این حوزه مشاهده می‌شود. چراکه با گسترش روزافزون حوزه فناوری‌های دیجیتال که اکثر آن‌ها مبتنی بر کامپیوتر و وب هستند نیاز به متخصصان این حوزه بیش از پیش بیشتر شده است.

منبع: مجله ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

ویژگی های شخصیتی صندوقدار

شخصیت مناسب برای صندوقداری افرادی هستند که از معاشرت با دیگران و قرار گرفتن دربین آن‌ها خسته نمی‌شوند و در هر شرایطی می‌توانند رفتار مناسبی با آن‌ها داشته باشند.

در این کار بحث جمع‌آوری، سازماندهی و تحلیل اطلاعات خرید و فروش اهمیت زیادی دارد به همین دلیل فرد صندوقدار باید دقت و تمرکز بالایی در انجام کارهای خود داشته باشد. همچنین او باید همواره حساب هزینه‌ها و درآمدها را داشته باشد.

همچنین صندوقداران باید با کارکرد انواع کارت اعتباری، چک، سفته و نحوه سند زدن هرکدام از آن‌ها آشنایی کامل داشته باشند.
باتوجه به موارد گفته شده توانایی برقراری ارتباط موثر با واحدهای مالی و حسابداری برای درک صورت حساب‌های مختلف و پیچیده یکی از مزیت‌های بزرگ یک صندوقدار به‌حساب می‌آید.

مطلب مرتبط: حسابدار چه وظایفی دارد؟

نتیجه گیری

برای آشنایی بیشتر با شرایط استخدام صندوقدار، می‌توانید به صفحه آگهی‌های استخدام صندوقدار در سایت ایران استخدام مراجعه کنید.

منبع: ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

سوالات متداول مصاحبه استخدام مهماندار هتل

سوالاتی که در استخدام مهماندار هتل از شما پرسیده می شود می توانند متفاوت باشند که در این بخش به بخشی از این سوالات اشاره کرده ایم:

شاید برای شما مفید باشد: سوالات مصاحبه حضوری استخدام مهماندار هتل

چرا باید شما را استخدام کنیم؟

برای پاسخ دهی به چنین سؤالاتی می‌توانید قبل از رفتن به مصاحبه متن آگهی استخدام رستوان یا استخدام میزبان هتل را یکبار دیگر بخوانید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز را در ذهن دارید.
به طور نمونه می‌توانید به این سوال اینگونه جواب بدهید: تجربه مهمان‌نوازی گذشته من باعث می‌شود که برای این شغل مناسب باشم. من توانایی تطبیق سریع خود را با محیط قابل تغییر را دارم و همچنین با مهارت‌های چندوظیفه‌ای که دارم به من اجازه می‌دهد که هر مشکلی را فوراً حل کنم.

چرا برای آگهی استخدام میزبان هتل مراجعه کرده‌اید؟

پاسخ به این سؤال می‌تواند بهترین مکان برای درخشیدن تجربه و شخصیت شما باشد. می‌توانید از نقاط قوت و تجربیات خود و همچنین توانایی تطبیق این دو برای اهداف شغلی خود را بیان کنید. می‌توانید به این سؤالات اینگونه پاسخ دهید که همیشه از مهمان‌نوازی و برخورد با مشتریان لذت برده‌اید. علاوه بر این من فردی برونگرا هستم و تعامل با مشتریان و کار در این زمینه هر روز من را مشتاق‌تر و سرزنده‌تر خواهد کرد.

هاست یا میزبان هتل چه کاری را انجام می‌دهد؟

یک میزبان هتل باید اطمینان حاصل کند که میهمانان از خدمات هتل و نحوه برخورد کارکنان راضی هستند. در بدو ورود مشتریان به گرمی‌ از آنها استقبال نماید و محیطی گرم و دلپذیر را برای آنها فراهم نماید. میزبان هتل معمولاً منوها را ارائه می‌دهد، کارهای رزرو و پاسخگویی به تلفن‌ها را برعهده دارد.

یک ‌هاست یا میزبان هتل خوب چه کسی است؟

یک میزبان هتل معمولاً سعی می‌کند در هر شرایطی رفتاری منطقی و گرم و دوستانه داشته باشد. آنها هنگام برخورد با مشتریان ناراضی سعی می‌کنند خونسردی خود را حفظ کنند و کارها را سازماندهی نمایند.

منبع: بلاگ ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

هیچ شرایط مشخصی برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک وجود ندارد اما اغلب کسانی که هدف های بزرگتری دارند و می‌خواهند در این شغل پیشرفت داشته باشند، برای پیشرفت در این شغل باید از وظایف و مهارت های شغل مشاور املاک اطلاعی داشته باشید که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

مطلب مرتبط: معرفی شغل مشاور املاک

شرح وظایف مشاور املاک

  • کمک به مشتریان برای تصمیم گیری صحیح در مورد خرید یا رهن ملک
  • یافتن مشتریانی که نیاز به خدمات مشاوره‌ای از طریق تماس، تبلیغات و یا راه‌های دیگر دارند
  • مشاوره با مشتریان برای شناسایی نیازها و ترجیحات آنها پیرامون مسکن
  • نگهداری یک پایگاه داده گسترده از تمام املاک برای فروش
  • توسعه استراتژی‌هایی برای افزایش ارزش املاک برای مشتریانی که به دنبال فروش هستند
  • انجام مذاکرات با مشاورین املاک به نمایندگی از مشتریان

  • ارتباط با مشاور حقوقی جهت تنظیم اسناد فروش و اجاره
  • تعیین الزامات قانونی و موارد مرتبط با آن و تضمین یک معامله منصفانه و صادقانه
  • تحلیل مقایسه‌ای بازار برای تخمین ارزش املاک
  • نمایش و بازاریابی اموال واقعی به خریداران احتمالی
  • تهیه مدارک لازم (قراردادها، اجاره‌نامه‌ها، اسناد، بیانیه‌های پایانی و غیره)
  • مدیریت مزایده یا مبادلات مربوط به املاک
  • حفظ و به روزرسانی لیست املاک موجود
  • توسعه شبکه‌ها و همکاری با وکلا، وام دهندگان وام مسکن و پیمانکاران

نتیجه گیری

اگر می خواهید وظایف مشاور املاک را فرا بگیرید و در این شغل موفق باشید می توانید به مشاهده آگهی های استخدام مشاور املاک در تهران و سایر استان های کشور در کاریابی های مجازی مانند ایران استخدام بپردازید.

منبع: مجله ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

مسئولیت کارشناس خرید و تدارکات

بخش خرید هر سازمان مسئول تدارک موارد موردنیاز بخش‌های دیگر آن است. خرید تجهیزات، مواد اولیه موردنیاز همه بخش‌ها از بخش تولید تا آشپزخانه و سایر کالاهای موردنیاز، همگی به عهده کارشناس تدارکات بخش خرید است. به‌همین‌دلیل در هر سازمانی، این واحد با سایر واحدها ارتباط دارد و واسط بین آن‌ها و تأمین‌کنندگان خارجی سازمان است.

کارشناس تدارکات چه مهارت هایی دارد؟

  1. اگر به بخش وظایف کارشناس تدارکات دقت کرده باشید، او همواره در حال برقراری ارتباط با همکاران خود و تأمین‌کنندگان خارجی است بنابراین داشتن مهارت ارتباط و فن بیان قوی یکی از الزامات مهم این شغل است.
  2. برای داشتن یک خرید خوب باید بتوان درباره فاکتورهای مهم، مذاکره کرد. قدرت مذاکره و چانه‌ زنی با تأمین‌کنندگان اهمیت بسیاری قبل از ثبت قرارداد دارد.
  3. یک مدیر تدارکات خوب باید بتواند به‌سرعت با اعداد و ارقام کار کند. حتی کمی دانش حسابداری می‌تواند یاری بخش باشد.

  1. بازار همیشه وضعیت یکسانی ندارد. بنابراین کارشناس تدارکات باید بتواند نوسانات و روند بازار را پیش‌بینی کند تا کالای موردنظر را با بهترین قیمت در مناسب‌ترین زمان ممکن بخرد.
  2. کار تأمین و تدارکات، بخصوص در سازمان‌های بزرگ یک وظیفه جمعی است و تنها یک نفر قادر به انجام آن نیست. بنابراین داشتن روحیه کار تیمی اهمیت زیادی دارد.

مطلب مرتبط: شرح وظایف کارشناس تدارکات

سخن نهایی

اما آنچه اهمیت دارد این است که با گذر زمان و کسب تجربه، مهارت‌های کارشناس تدارکات در تأمین دقیق‌ترین چیزی که سازمان به آن نیاز دارد بالا می‌رود. بنابراین تجربه نقش مهمی دارد.

شما می توانید برای مشاهده فرصت های شغلی کارشناس خرید و تدارکات در کاریابی مجازی کلیک نمایید.
منبع: بلاگ ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

تیم های فیلمبرداری

فیمبردار اغلب اوقات به صورت تنها یا با یک تیم کوچک تکنسین نور و صدا کار می‌کنند. البته در بعضی شرایط ممکن است که با دیگر اپراتورهای فیلمبرداری هم همکاری کنند.
گروه فیلمبرداری می تواند شامل فیلمبردار دوم (و در صورت نیاز فیلمبرداران دیگر) باشد که همیشه زیر نظر مدیر فیلمبرداری از صحنه‌های مختلف فیلمبرداری کند. چند مورد از وظایف دستیار فیلمبردار هم که رکت دادن دوربین‌ها و جابه‌جایی آن‌ها است و چند نفر که نورپردازی صحنه را بر عهده دارند نیز از اعضای گروه فیلمبرداری محسوب می شوند.

رشته هنر و فیلمبرداری

رشته فیلمبرداری یکی از رشته های پرطرفدار در رشته هنر می باشد. دانش آموزانی که از همان ابتدای انتخاب رشته هدف تحصیل در رشته های هنر را دارند وارد هنرستان می شوند و به صورت تخصصی در آن رشته تحصیل می کنند. البته برخی از افرادی که در رشته های نظری هم تحصیل کرده اند می تواند در کنکور هنر شرکت کنند و در این رشته ادامه تحصیل دهند.



افرادی که به دنبال ورود به این رشته هستند باید توجه داشته باشند که این رشته به چند دسته تصویربرداری چهره، فیلمبرداری تبلیغات، عکاسی طبیعت، عکاسی و فیلمبرداری سیاسی و خبری و …تقسیم می شود. پس بهتر است از همان ابتدای کار، زمینه ای که قصد مشغول شدن در آن را دارند را مشخص کنند. پس از پایان تحصیل در هنرستان یا به پایان رساندن دوره پیش دانشگاهی در رشته های نظری در کنکور هنر شرکت کرده و وارد دانشگاه شوند.

مطلب مرتبط: میزان تحصیلات شغل فیلمبرداری

سخن نهایی

شغل‌های هنری و مرتبط با حوزه هنر به مهم‌ترین چیزی که نیاز دارند خلاقیت است. به این خاطر که در این بازار اشباع شده شما به عنوان کارجو باید بتوانید متفاوت و گیرا کارتان را نمایش دهید.

منبع: مجله ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

مزیت تدوین در فیلمبرداری

فیلمردار به کسی گفته می شود که پشت دوربین قرار دارد و گاهی وظیفه تدوین را نیز بر عهده می گیرد، در واقع داشتن این توانایی یک مزیت برایتان به حساب می‌آید.

در غیر این صورت این کار وظیفه شخص دیگری به اسم تدوینگر است که اگر یادتان باشد در مطالب پیشین به طور مفصل به معرفی شغل تدوینگر هم پرداخته‌ایم. فیلمبردار برای انجام بهینه کار خود گاهی اوقات ترجیح می دهد بصورت گروهی کار کند.

مطلب مرتبط: آگهی استخدام تدوینگر

تحصیلات مورد نیاز فیلمبردار

فرقی نمی‌کند یک فیلمبردار فریلنس باشید یا در یک مجموعه و سازمان فعالیت می‌کنید. مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت شما داشتن پشتکار، سخت کوشی و علاقه به کار است. فیلمبرداری هم مانند بسیاری دیگر از فرصت های شغلی صرفا نیاز به مدرک دانشگاهی و آکادمیک ندارد و خودتان می‌توانید آن را به صورت فردی و با کمک ورکشاپ و دوره‌های آموزشی مرتبط سپری کنید و بر روی مهارت‌های حیاتی‌تان تمرکز کنید.

بنابراین فرقی نمی‌کند در رشته مرتبط تحصیل کرده باشید یا غیرمرتبط. مهم این است که شما مهارت‌های مورد نیاز با این حرفه را تقویت کنید. از شناخت تجهیزات گرفته تا نحوه استفاده از آن‌ها و درک فوتیج‌های مختلف و …

اما اگر که قصد دارید بعد از ورود به دانشگاه این حرفه را به صورت آکادمیک دنبال کنید باید به سراغ یکی از رشته‌ها و زیرمجموعه‌های مرتبط با سینما بروید.

همین حالا به آگهی های استخدام عکاس و فیلمبردار بصورت کارآموزی مراجعه کنید و با گذراندن دوره های کار آموزی مهارت های لازم را کسب کنید. البته در فرآیند استخدام بیشترین چیزی که برای کارفرما اهمیت دارد تجربه و کیفیت کار شماست.

منبع: مجله ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

وردپرس چیست؟

یکی از سیستم های مدیریت محتوای رایگانی که جهت راه اندازی یک وبسایت در دسترس کاربران میباشد، وردپرس است. وردپرس متشکل از پوسته ها و قالب هایی با تنوع زیاد میباشد که بدون نیاز به داشتن مهارت در برنامه نویسی میتوانید وبلاگ ها و وبسایت های متفاوتی را راه اندازی نمایید. به طور خلاصه میتوان گفت وردپرس یک سایت ساز متن باز تحت وب رایگان با زبان برنامه نویسی php میباشد.

تفاوت WordPress.org و WordPress.com در چیست؟
ما قرار نیست که در این مطلب به بررسی سیستم وردپرس بپردازیم. اما بد نیست که به صورت خلاصه از تفاوت این دو مورد آگاه باشید:

WordPress.org که اغلب با نام وردپرس self-hosted هم شناخته می‌شود نرم افزار رایگان و متن باز وردپرس است که می‌توانید آن را بر روی هاست خودتان نصب کنید و به راحتی وبسایت‌های مورد نظرتان را راه اندازی کنید.
WordPress.com اما برعکس است، این سیستم از WordPress.org قدرت گرفته اما اینجا خبری از هاست جداگانه نیست. همین موضوع باعث می‌شود که انعطاف‌پذیری کمتری در حین ساخت سایت در اختیار داشته باشید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

  • استخدامات ایران
  • ۰
  • ۰

تفاوت های اصلی کنترل و تضمین کیفیت چیست؟

تضمین کیفیت و کنترل کیفیت اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما هر دو فرآیند متفاوتی هستند که در زمان‌های مختلف انجام می‌شوند.

مطلب مرتبط: تضمین کیفیت و کنترل کیفیت چه تفاوتی دارند؟

پیشگیرانه (تضمین کیفیت) در مقابل واکنشی (کنترل کیفیت)

تضمین کیفیت پیشگیرانه است. هدف آن جلوگیری از نقص قبل از وقوع از طریق طراحی فرآیند است. کنترل کیفیت واکنشی است و برای شناسایی عیوب در کیفیت محصولات پس از وقوع آن.

فرآیند (تضمین کیفیت) در مقابل محصول (کنترل کیفیت)

تضمین کیفیت فرآیند گرا است و بر پیشگیری از مسائل کیفیت تمرکز دارد. کنترل کیفیت محصول محور است و بر شناسایی مسائل کیفیت در محصولات تولید شده متمرکز است که می‌تواند بر رضایت مشتری تاثیر بگذارد. راه دیگر برای درک این تمایز، اقدامات در مقابل نتایج است. تضمین کیفیت شامل اقداماتی است که محصول را ایجاد می‌کند، در حالی که کنترل کیفیت بر محصول حاصل متمرکز است.
سیستم (تضمین کیفیت) در مقابل قطعات (کنترل کیفیت)

سیستم‌های کنترل تضمین کیفیت، روش‌ها و رویه‌هایی هستند که برای حفظ استانداردهای کیفیت استفاده می‌شوند. سیستم های کنترل کیفیت قطعات، از جمله خروجی های سیستم را اندازه گیری می‌کنند.

ایجاد (تضمین کیفیت) در مقابل تأیید (کنترل کیفیت)

یک متخصص تضمین کیفیت اطمینان حاصل می‌کند که محصول نهایی استانداردهای کیفی شرکت را رعایت می‌کند. به طور کلی، این متخصصان جزئیات گرا مسئول توسعه و اجرای فعالیت‌های بازرسی، تشخیص و حل مشکلات و ارائه نتایج رضایت بخش هستند.

کل تیم (تضمین کیفیت) در مقابل پرسنل اختصاصی (کنترل کیفیت)

فعالیت‌های تضمین کیفیت کل تیم را شامل می‌شود. در حالی که سیستم کنترل کیفیت، به طور کلی مسئولیت واحد کیفیت و تیم رهبری است و فعالیت‌های آن شامل استانداردهایی برای آموزش، مستندسازی و بررسی در سراسر نیروی کار است.

نتیجه گیری

تلاش‌های کنترل کیفیت ممکن است بر روی قطعاتی که برای ایجاد محصول نهایی استفاده می‌شوند، مانند مواد خام از یک تامین‌کننده، متمرکز شود. سیستم تضمین کیفیت برای مدیریت کیفیت ممکن است فعالیت‌های مختلفی را دیکته کند تا مطمئن شود ورودی‌ها به طور مداوم ایمن و مؤثر هستند، مانند ممیزی تامین کنندگان و نمونه برداری دسته‌ای مواد خام.

منبع: ایران استخدام

  • استخدامات ایران