استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

مسئولیت کارشناس خرید و تدارکات

بخش خرید هر سازمان مسئول تدارک موارد موردنیاز بخش‌های دیگر آن است. خرید تجهیزات، مواد اولیه موردنیاز همه بخش‌ها از بخش تولید تا آشپزخانه و سایر کالاهای موردنیاز، همگی به عهده کارشناس تدارکات بخش خرید است. به‌همین‌دلیل در هر سازمانی، این واحد با سایر واحدها ارتباط دارد و واسط بین آن‌ها و تأمین‌کنندگان خارجی سازمان است.

کارشناس تدارکات چه مهارت هایی دارد؟

  1. اگر به بخش وظایف کارشناس تدارکات دقت کرده باشید، او همواره در حال برقراری ارتباط با همکاران خود و تأمین‌کنندگان خارجی است بنابراین داشتن مهارت ارتباط و فن بیان قوی یکی از الزامات مهم این شغل است.
  2. برای داشتن یک خرید خوب باید بتوان درباره فاکتورهای مهم، مذاکره کرد. قدرت مذاکره و چانه‌ زنی با تأمین‌کنندگان اهمیت بسیاری قبل از ثبت قرارداد دارد.
  3. یک مدیر تدارکات خوب باید بتواند به‌سرعت با اعداد و ارقام کار کند. حتی کمی دانش حسابداری می‌تواند یاری بخش باشد.

  1. بازار همیشه وضعیت یکسانی ندارد. بنابراین کارشناس تدارکات باید بتواند نوسانات و روند بازار را پیش‌بینی کند تا کالای موردنظر را با بهترین قیمت در مناسب‌ترین زمان ممکن بخرد.
  2. کار تأمین و تدارکات، بخصوص در سازمان‌های بزرگ یک وظیفه جمعی است و تنها یک نفر قادر به انجام آن نیست. بنابراین داشتن روحیه کار تیمی اهمیت زیادی دارد.

مطلب مرتبط: شرح وظایف کارشناس تدارکات

سخن نهایی

اما آنچه اهمیت دارد این است که با گذر زمان و کسب تجربه، مهارت‌های کارشناس تدارکات در تأمین دقیق‌ترین چیزی که سازمان به آن نیاز دارد بالا می‌رود. بنابراین تجربه نقش مهمی دارد.

شما می توانید برای مشاهده فرصت های شغلی کارشناس خرید و تدارکات در کاریابی مجازی کلیک نمایید.
منبع: بلاگ ایران استخدام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی