استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

معماری همچنان یک شغل جذاب است که در صورت داشتن مهارت‌ها و دانش لازم از طریق آن درآمدزایی کرد. اما پیش از آنکه بدانیم مهارت‌ها و دانش لازم با مهندس معمار چیست، بهتر است تعریفی کلی از معماری و وظایف آن داشته باشیم.

معماری چیست؟

معماری یک علاقه و یک حرفه است و همچنین یک علم و یک تجارت. از معماری به عنوان یک هنر اجتماعی و نیز یک علم هنرمندانه یاد شده است که از طریق ترکیب رنگ‌ها، مواد و عناصر و اصول طراحی، به سازه‌ها جلوه می‌دهد.

مطلب مرتبط: معرفی رشته معماری از دانشگاه تا بازار کار

بر این اساس می‌توان گفت معماری یک پدیده ساخته دست بشر است که از افکار و ایده‌های ذهن انسان نشات می‌گیرد و در فرآیند برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت ساختمان‌ها یا سازه‌ها به کار می‌رود.

سخن پایانی

برخی از افراد علیرغم علاقه به رشته معماری، به دلیل ترس از بازار کار آن از ورود به این رشته خودداری می‌کنند. اما برخلاف تصورات اشتباه، این رشته همچنان بازار کار خود را حفظ کرده است و حتی به دلیل تغییرات صورت گرفته و تعریف وضعیت دورکاری برای این رشته، بسیاری از کارفرماها ترجیح می‌دهند با استخدام رشته معماری، از مهندسان معمار استفاده کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی