استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

رشته مدیریت بازرگانی

رشته مدیریت بازرگانی یکی از رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی است که این روزها موردتوجه داوطلبان زیادی قرار گرفته است.

می‌توان گفت این رشته زمینه‌ساز فعالیت در حوزه‌های مختلف کارآفرینی است.

مطلب مرتبط: معرفی رشته مدیریت بازرگانی

افرادی که در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند می‌توانند باعث رشد و توسعه در کسب‌وکارهای مختلف شوند و از این طریق سودآوری در شغل مربوطه را به همراه داشته باشند.

نحوه ورود به رشته مدیریت بازرگانی

امکان انتخاب رشته مدیریت بازرگانی از هر سه گروه آزمایشی انسانی، تجربی و ریاضی امکان پذیر است. در دوره دبیرستان، قوی بودن در دروسی مانند ریاضی، زبان انگلیسی، ادبیات فارسی و هندسه، نقش مؤثری در قبولی این رشته خواهد داشت.


رشته مدیریت بازرگانی در زیرگروه ۳ رشته انسانی قرار دارد. به همین دلیل داوطلبان انسانی برای قبولی در این رشته باید به دروس اقتصاد و ریاضی اهمیت ویژه‌ای بدهند.

طول دوره تحصیلی این رشته در دانشگاه ۸ ترم به مدت ۴ سال است. دانشجویان موظف هستند ۱۳۳ واحد درسی شامل دروس عمومی، پایه، اصلی، تخصصی و اختیاری بگذرانند.

سخن پایانی

این رشته همچنین در داخل و خارج از ایران آینده شغلی و درآمد خوبی دارد. برای اطلاع از آگهی مربوط به استخدام مدیریت بازرگانی می‌توانید به سایت کاریابی ایران استخدام مراجعه کنید.

منبع: iranestekhdam.ir/blog/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی