استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

چگونه وارد حرفه طراحی لباس شویم؟

اهمیت شغل طراح مد و لباس از آنجا مشخص می‌شود که این حرفه امروزه به عنوان یک رشته تحصیلی در دانشگاه‌ها پذیرفته و تدریس می‌شود. با این حال در کنار تدریس، موضوع شناسایی مهارت‌ها، نحوه فعالیت این شغل و میزان درآمد آن نیز برای شناخت بهتر این حرفه لازم است.

اما پیش از همه اینها بهتر است بدانیم طراح لباس کیست.

در گذشته‌ای نه چندان دور، طراحی لباس بر اساس مهارت و تجربه افراد صورت می‌گرفت، یعنی نیازی به تحصیلات دانشگاهی در این زمینه نبود. حتی بسیاری از دانشگاه‌ها، فاقد رشته طراحی لباس بودند. تا جایی کار طراحی لباس، توسط خود خیاط‌ها صورت می‌گرفت. اما امروزه، برای این شغل نیز رشته تحصیلی طراحی لباس تعریف شده است و دانشگاه‌های زیادی، دانشجویان علاقمند به این رشته را پذیرش می‌کنند.


علاوه بر این علاقمندان به این رشته می‌توانند از طریق هنرستان به تحصیل در این رشته بپردازند. در این روش، افراد بعد از سه سال تحصیل در هنرستان، مدرک دیپلم می‌گیرند و بعد از آن برای تحصیل در دانشگاه می‌توانند از زیرمجموعه رشته هنر یا فنی و حرفه‌ای وارد دانشگاه شوند و تا مقطع کارشناسی ارشد در این رشته تحصیل کنند.

برای رشته طراحی لباس، هنوز در ایران مقطع دکترا تعریف نشده است. همچنین افراد علاقمند جهت حرفه‌ای شدن در این عرصه می‌توانند از طریق شرکت در دوره کارآموزی طراح لباس که معمولا بین یک تا سه سال است نیز شرکت نمایند.

منبع: تحقیق در مورد شغل طراح مد و لباس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی