استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

مسیر شغلی دستیار دندانپزشک

برای آنکه بتوانید به عنوان دستیار دندانپزشک مشغول به کار شوید، باید از نظر تحصیلی، شرایط لازم را داشته باشید. گام اول برای دستیابی، تحصیل در رشته‌های مرتبط با پزشکی مانند علوم تجربی در دوره دبیرستان است.

در این دوره، دروسی مانند زیست شناسی مهم هستند و کسب نمرات بالا در این درس و یا درس‌های مرتبط با آن کمک کننده است. بعد از اتمام دوره دبیرستان، افرادی که تمایل داشته باشند از طریق دانشگاه، رشته دستیار دندانپزشک را اخذ کنند، باید در کنکور شرکت کنند و در صورت قبولی وارد دانشگاه شوند.

مطلب مرتبط: وظایف دستیار دندانپزشک کدامند؟

افرادی هم که بخواهند از طریق آزاد وارد آن شوند، می‌توانند در نهادها و موسسات آموزشی مرتبط شرکت کنند و مدرک این رشته را اخذ نمایند.

مدارک مورد نیاز دستیاری دندانپزشکی

بسیاری تصور می‌کنند که شغل دستیار دندانپزشک، شغل آسانی است و با مهارت یا تجربه می‌توان آن را آموخت. برخلاف این تصور، افرادی که به عنوان دستیار دندانپزشک شناخته می‌شوند کسانی هستند که در رشته دندانپزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند و یا در موسسات معتبر آموزش دیده و در آزمون دستیاری دندانپزشکی نیز قبول شده‌اند.

این مدرک از نظر بین‌المللی دارای اعتبار است و افراد می‌توانند از طریق آن به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و مشغول به کار شوند.

منبع: دستیار دندانپزشک کیست و درآمد آن چقدر است؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی