استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

بررسی بازار کار برنامه نویس

در حال حاضر تقاضای نیروی متخصص در زمینه برنامه‌نویسی بسیار مناسب و قابل قبول است و اکثر سازمان‌ها با ورود به زمینه و بخش IT به نیروی متخصص در این زمینه نیاز خواهند داشت.

در ایران طی سال‌های گذشته، میزان استخدام برنامه نویس کامپیوتر، مخصوصا آن گروهی که به زبان‌های برنامه نویسی تحت وب تسلط بیشتری داشته‌اند، با نرخ قابل قبولی درحال افزایش بوده است و به دلیل توسعه صنعت نرم‌افزار در داخل کشور پیش‌بینی می‌شود این روند همچنان ادامه یابد.

مطلب مرتبط: معرفی شغل برنامه نویس وب

برنامه‌نویسی که در بخش دولتی استخدام شده باشد، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می‌کند. در بخش خصوصی، درآمد برنامه نویس کامپیوتر با توجه به عوامل مختلفی از جمله میزان تجربه، تخصص، مهارت و نوع توافق صورت گرفته با کارفرما تعیین می‌شود و لذا ارقام متفاوتی دارد.

همچنین برنامه نویسانی که به صورت شخصی و دورکاری کار می‌کنند، میزان درآمدشان به تعداد پروژه‌هایی که می‌گیرند بستگی دارد.

سخن پایانی

این موضوع با نفوذ IT به بخش‌ها و شغل‌های مختلف موجود در ایران ادامه خواهد داشت. بنابراین با چنین رشد و پیشرفتی در آینده نیاز به برنامه ‌نویس متخصص افزایش خواهد یافت. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که بازار کار برنامه نویس بسته به مهارت و تخصص برنامه نویس می‌تواند متغیر باشد.

منبع: سایت انزل وب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی