استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

یکی از جنبه‌های هیجان انگیز شغل برنامه نویسی همین بازار کار قدرتمند است. تا جایی که این روزها تعداد برنامه نویسان پروژه‌ای دورکار با حقوق‌های بالا بیشتر از افرادیست که به صورت استخدامی کار می‌کنند.

از طرفی این روزها شاهد افزایش آگهی‌ های استخدام برنامه نویس در بانک هم هستیم.

مطلب مرتبط: فرصت های شغلی برنامه نویسی

مواردی که در ادامه نام می‌بریم از فرصت‌های بازار کار این شغل در ایران و همچنین در خارج از کشور هستند:

فرصت های شغلی برنامه نویسی در جهان

  • توسعه دهنده فول استک

Full-Stack Developer ها همان برنامه نویسانی هستند که بر روی هر دو بخش فرانت و بلک اند یک سایت کار می‌کنند. همچنین به صورت نزدیک با تیم طراحی گرافیکی و محصول همکاری می‌کنند و علاوه بر نمای سایت بر روی عملکرد و نحوه کار سایت نیز تمرکز دارند. پایتون، جاوا، PHP، SQL و جاوا اسکریپت از جمله ابزارهایی هستند که این توسعه دهندگان استفاده می‌کنند.

مشاهده این مطلب پیشنهاد می شود: زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟

  • توسعه دهندگان نرم افزار

همان طور که از نام این فرصت شغلی پیداست، این نیرو به صورت تخصصی به ساخت و توسعه نرم افزارها تسلط دارند. از نرم افزارهای کامپیوتری گرفته تا نرم افزارهای موبایلی. علاوه بر جاوا و پایتون اینجا از Ruby C نیز استفاده می‌شود.

  • تحلیلگران سیستم

این متخصصین نحوه کار سیستم‌های کامپیوتری را در یک سازمان و مجموعه آنالیز می‌کنند و در نهایت به منظور روان‌تر شدن فرآیندها راهکارهای مختلفی ارائه می‌کنند. همچنین در شرایطی خاص می‌توانند نرم افزارهای مورد نیاز سیستم را طراحی کنند. تسلط بر SQL، جاوا، پایتون و زبان C از الزامات فعالیت در این رشته است.

منبع: مجله ایران استخدام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی