استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

ویزیتور کیست؟

به احتمال خیلی زیاد کم و بیش با شغل ویزیتوری آشنا هستید. به این خاطر که دست کم یکی از اطرافیان ما در این حوزه فعالیت می‌کند. البته یک ویزیتور حرفه‌ای و کاربلد با یک ویزیتور معمولی هر کدام نقشی در روند صعودی درآمد یک مجموعه دارند.

تفاوت بازاریاب و ویزیتور چیست؟

اغلب اوقات بسیاری از مردم بازاریاب و ویزیتور را با هم اشتباه می‌گیرند. در حالی که هر دوی این‌ها تنها از حرفه‌های مارکتینگ هستند. مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم از بارزترین تفاوت‌های این دو موقعیت شغلی هستند:

  1. یک ویزیتور در قبال علکرد فروش یک شرکت مسئول است. در حالی که یک بازاریاب باید بر روی مارکتینگ کل مجموعه نظارت داشته باشد.
  2. ویزیتورها باید توانایی‌های ارتباطی قوی، اعتماد به نفس، صبر و …. داشته باشند. در حالی که بازاریابان باید مهارت کار تیمی، تفکر خلاقانه، آینده‌نگری و … داشته باشند.
  3. ویزیتورها بر روی افزایش میزان فروش سازمان تمرکز می‌کنند. این در حالیست که بازاریابان بر روی افزایش ارزش یک برند و هویت تجاری آن کار می‌کنند.
  4. وظیفه اصلی یک ویزیتور تعیین اهداف فروش و استفاده از بهترین ابزارها جهت رسیدن به آن‌هاست. اما یک بازاریاب موظف است تا تبلیغ محصول را به بهترین شکل انجام دهد و همچنین فرصت‌های موجود را شناسایی کند.
  5. معرفی محصول، انجام نظرسنجی در مورد محصول و خدمات، سازماندهی نمایشگاه‌های فروش و … از مهم‌ترین وظایف یک ویزیتور هستند. در طرف دیگر یک بازاریاب را داریم که باید کارهایی مانند برنامه‌ریزی، تبلیغات گسترده و مرتبط، هماهنگی، راه اندازی کمپین‌ها، تامین منابع مالی و نیروی انسانی مورد نیاز را انجام دهد.

برگرفته از: بلاگ ایران استخدام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی