سئو چیست؟
سئو/SEO برگفته از عبارت search engine optimization است. سئو در واقع به روشها و راهکارهایی برای بهبود ظاهر و همچنین نحوه قرارگیری صفحات یک وبسایت در نتایج ارگانیک جستجو اشاره دارد. همان طور که ممکن است خودتان هم بدانید نتایج جستجوی ارگانیک قطعیترین راهی هستند که کاربران را به یک محتوای آنلاین میرسانند. همان نتایجی که بعد از وارد کردن یک کلمه یا عبارت در کادر جستجوی گوگل برایتان ظاهر میشوند. همچنین استراتژیهای موفق و خوب سئو باعث میشوند که علاوه بر توسعه کیفیت وبسایت میزان ترافیکهای سایت نیز افزایش پیدا کند.
به طور سادهتر میتوان اینطور گفت که خدمات سئو در واقع خدماتی هستند که کمک میکنند میزان در دسترس بودن و نمایش وبسایت شما در صفحات جستجو افزایش پیدا کند. زمانی که کاربر محصول یا سرویسی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو میکند. هر چقدر که این قابلیت نمایش بهتر و بیشتر باشد مطمئنا میتوانید توجه بیشتری را به خودتان جلب کنید و کاربران معمولی را به مشتریان کسب و کار تبدیل کنید.
سئو کار کیست؟
سئو کار، متخصص سئو، SEO Expert یا SEO Specialist، فرقی نمیکند، همه این افراد وظایف و مسئولیتهای یکسانی دارند. به طور کلی سئوکار کسی است که به منظور کسب رنکینگ بالاتر در صفحات موتورهای جستجو یک وبسایت را بهینه میکند. به عبارت دیگر سئوکار شخصی است که میداند چطور ترافیک بیشتری برای یک سایت از طریق موتورهای جستجو جذب کند.
یک سئو کار حرفه ای سایت، با بهینه سازی صفحات مطمئن میشود که نتایج مرتبطی برای کاربران ظاهر میشود. در نتیجه تجربه کاربری را توسعه میدهند. همچنین منجر به افزایش ترافیک سایت و افزایش میزان آگاهی از برند هم میشوند. بهتر است اینطور بگوییم که یک سئو کار هیچ تفاوتی با یک متخصص بازایابی ندارد، زیرا در نهایت تلاش میکنند تا میزان فروش و درآمد حاصل از فعالیت در فضای مجازی را افزایش دهند.
بنابراین، این فرد با بکار گیری کلمات کلیدی و همچنین ابزارهای سئو میتواند قابلیت نمایش یک وبسایت در گوگل را افزایش دهد. کاری که مزیتهای زیادی برای یک شرکت و کسب و کار به همراه دارد. خوشبختانه این مسئله که کار باید به متخصص همان حرفه سپرده شود در کشور ما نیز بیشتر از گذشته جا افتاده است. برخلاف تصور بسیاری از مردم مسئله سئو و مفاهیم آن در کشور ما بیشتر از گذشته پر رنگ شده، تا جایی که این روزها میبینید همه به دنبال استخدام کارمند سئو هستند. برخی از این متخصصین به صورت نزدیک با تیم بازاریابی کار میکنند. در نتیجه سعی میکنند تا استراتژیهای مرتبط با سوشال مدیا را هم بهبود ببخشند و میزان ترافیک حاصل از این پلتفرمها را نیز بیشتر کنند.
منبع: ایران استخدام