استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

مقدمه کارشناس پلیمر
پلاستیک‌ها یکی از فناوری‌های شگفت انگیز عصر مدرن ما هستند. خانه‌ها، لباس‌ها، دستگاه‌های الکترونیکی، وسایل نقلیه و تقریباً هر شیء مادی دیگر یا از پلیمرهای پلاستیکی ساخته شده‌اند یا به‌عنوان یک جزء از آنها محسوب می‌شوند. پلاستیک‌ها سبک وزن، مستحکم و به طور کلی ارزان هستند و می‌توانند به گونه‌ای مهندسی شوند که دارای خواص شگفت انگیزی باشند.

وظایف کارشناس پلیمر

کارشناس پلیمر، وظایف و مسئولیت‌ های زیادی را بر حسب نوع کار خود به عهده دارد. برخی از وظایف کلی عبارت است از:

  • کار در آزمایشگاه‌ها برای مطالعه ماهیت اولیه یک ماده، ساختار آن و نحوه کار مولکول‌های مختلف با هم. به عنوان مثال شما به عنوان یک دانشمند پلیمر، با مولکول‌ها کار خواهید کرد و الگوها و ساختار آن را برای ایجاد یک پلیمر درک خواهید کرد.
  • طراحی و ساخت مواد قابل استفاده در صنایع مختلف. شما از پلیمرهای شیمیایی مختلف برای ایجاد محصولات مفیدی استفاده خواهید کرد که می‌توانند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

  • تحقیق در مورد پلیمرهای مصنوعی مختلف مانند پلاستیک و الاستومر برای ایجاد مواد مفید. به عنوان مثال، شما در آزمایشگاه‌ها کار خواهید کرد و مولکول‌های مختلف و اهمیت آن و اینکه چگونه می‌توان از آنها در مجموعه‌ای از کاربردهای مختلف استفاده کرد را مطالعه خواهید کرد.
  • تحقیق جهت برای به دست آوردن اطلاعاتی که می‌تواند برای توسعه محصولات جدید یا تقویت محصولات موجود مورد استفاده قرار گیرد
  • بررسی در ساختارها و خواص مواد، مانند فلزات، آلیاژها، پلیمرها و سرامیک‌ها

سخن نهایی

در میان تمام افراد و گروه‌های درگیر در این فعالیت، کارشناسان رشته مهندسی پلیمر جز مهم‌ترین افرادی هستند که به بهبود موارد مثبت و به حداقل رساندن موارد منفی کمک می‌کنند. البته همه چیز به این موارد محدود نمی‌شود.

منبع: آشنایی با شغل کارشناس پلیمر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی