استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

کارشناس کنترل کیفیت کیست؟

کارشناس کنترل کیفیت در طیف گسترده‌ای از صنایع، از خودروسازی تا تولید مواد غذایی، کار می‌کند. نسبت به صنعت، ممکن است محصولات را به صورت بصری یا دستی، بازرسی یا آزمایش کنند. مراحل بازرسی می‌تواند قبل از تولید، در طول و یا بعد از فرآیند تولید صورت گیرد. متخصصان همچنین ممکن است تجهیزات بازرسی را اجرا و نظارت کنند و همچنین داده‌های با کیفیت را ضبط و تجزیه و تحلیل کنند.

بررسی تحصیلات کارشناس کنترل کیفیت

الزامات آموزشی برای بازرسان کنترل کیفیت بسیار متفاوت است و معمولاً به صنعت بستگی دارد. برای برخی مشاغل، مدرک دیپلم تنها شرط است و بازرسان در حین کار آموزش می‌بینند. اما صنایع و مشاغل با محصولات پیچیده‌تر ممکن است به آموزش پیشرفته در کنترل کیفیت یا آموزش تخصصی در زمینه صنعت نیاز داشته باشند.

برخی از کارفرمایان ممکن است از متخصصان گواهینامه حرفه‌ای در کنترل کیفیت بخواهند. با این حال در بسیاری از مشاغل نیز حداقل مدرک تحصیلی، مدرک کارشناسی یا لیسانس در رشته‌هایی چون کنترل کیفیت، مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک است.

اگر شما هم فارغ التحصیل در رشته های نام برده هستید و علاقه دارید به عنوان کارشناس کنترل کیفیت استخدام و مشغول به کار شوید، با عضویت در کاریابی مجازی ایران استخدام به عنوان کارجو و استفاده از رزومه ساز رایگان، اقدام به تنظیم رزومه خود کرده و برای کارفرمایانی که در این سایت درج آگهی استخدام نموده اند، ارسال نمایید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی