بازاریاب تلفنی چه مهارت هایی دارد؟
بازاریاب تلفنی که گاها با عنوان نماینده فروش هم خوانده میشود، کسی است که محصولات و خدمات یک شرکت را به وسیله تلفن به فروش می رساند. او در مراکز تماس کارفرمایان یا در مراکز تماسی که مستقل از مشتری و کارفرما هستند کار می کند.
اگر دانش و مهارت های زیر را کسب کرده اید و فکر می کنید در این شغل موفق خواهید بود میتوانید به عنوان کارجو به آگهی های استخدام بازاریاب تلفنی اصفهان، تهران، تبریز و سایر استانهای کشور مراجعه نمایید، از فرصت های جدید شغلی مطلع شده و با ساخت و ارسال رزومه خود از طریق سامانه ساخت رزومه رایگان سایت ایران استخدام وارد این شغل مهیج شوید.
یک بازاریاب موفق برای ارتباط با اشخاص نیازمند دانش ارتباطی قوی است که در ادامه لیست آن را ذکر کردهایم:
-
بازاریابی و فروش: بازاریاب تلفنی باید با اصول مناسب عرضهوفروش خدمات و محصولات آشنا باشد همچنین فنون بازاریابی، شیوهها و سیستمهای کنترل فروش را بداند.
-
آشنایی با اصول خدماترسانی: بازاریاب تلفنی باید با روشهای ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، نحوه بدست آوردن رضایت او و فرآیندهای خدماترسانی به مشتریان آشنا باشد.
-
فن بیان خوب: بازاریاب تلفنی باید بتواند اطلاعات مورد نیاز را به شکل درست و مناسب و شفاف، با داشتن صراحت کافی به مخاطب بگوید و او را تحت تاثیر قرار داده و متقاعد کند. درهمینراستا درک مناسب بازاریاب از زبان فارسی نیز اهمیت زیادی دارد.
-
مهارت شنیداری: بازاریاب تلفنی باید بهدقت و به شکل فعالانه، به حرفهای مخاطب گوش کند تا متوجه نیازها و شرایط او شود. همچنین نباید سخن مشتری را قطع کند.
-
درک اجتماعی و هوش هیجانی: بازاریاب تلفنی باید واکنشهای مخاطب را متوجه شود و بفهمد چرا چنین واکنشی نشان داده است.
-
مهارت نوشتاری: بازاریاب تلفنی باید قادر به نوشتن و خواندن اطلاعات باشد.
- مهارت استفاده از ابزارهای ارتباط از راه دور: فرد باید بتواند با روشها و سیستمهای ارتباط از راه دور کار کند.
توانایی جستجو و بررسی روشهای بهتر برای ارائه خدمات نیز جز ویژگیهای یک بازاریاب تلفنی موفق است.
منبع: مجله ایران استخدام