استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید مهارت‌های لازم برای تصدی این شغل را داشته باشد. برخی از این مهارت‌ها عبارت است از:

1-تجزیه و تحلیل داده‌ها:
تجزیه و تحلیل داده‌ها به استفاده از رویه‌های کاربردی و نرم افزارهای مدرن برای جمع آوری و پردازش طیف گسترده‌ای از اطلاعات از تعاملات مختلف آنلاین بازار هدف شما اشاره دارد. این تعاملات آنلاین می‌تواند به شکل محتوای مصرف شده، تراکنش‌های آنلاین، جستجوها و سایر مسائل مرتبط مرتبط با کسب و کار شما باشد. با این حال خوب است بدانید که با وجود تعداد زیادی ابزار آنلاین برای اندازه‌گیری داده‌ها در پلتفرم‌های مختلف، تحلیل و تصمیم‌گیری بازاریابی مرتبط برای بازاریابان نسبتاً آسان‌تر از گذشته است و در این خصوص جای هیچ گونه نگرانی نیست. در این رابطه همچنین بازاریابان باید مفهوم پاکسازی داده را درک کنند که به فرآیند خلاص شدن از شر داده‌های نادرست، تکراری یا ناقص از پایگاه داده اشاره دارد. برای تصمیم گیری موثر، توصیه می‌شود به طور مداوم پایگاه داده را به روز کنید و از شر داده‌های ناخواسته خلاص شوید.

2- توانایی ایجاد محتوا:
قلب بازاریابی دیجیتال تولید محتوایی است که مخاطبان شرکت را به سمت برند می‌کشاند. هدف نه تنها باید ایجاد محتوای با کیفیت بالا و محتوای مناسب سئو باشد، بلکه باید فرآیند چگونگی جذب موثر مخاطبان را نیز درک کرد. توصیه می‌شود «ایجاد محتوای همیشه سبز» را بخشی از هدف قرار دهید. این بدان معناست که اگر مشتری یک روز بعد یا سال‌ها بعد محتوا را بیابد، اطلاعات همچنان با نیازهای او مرتبط خواهد بود.

3- آشنا بودن با مهارت‌های بهینه سازی موتورهای جستجو:
الگوریتم گوگل به طور مداوم در حال مدرن شدن است و اهمیت استفاده از کلمات کلیدی کاربردی و خاص به شدت افزایش یافته است. بنابراین، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به یک مهارت مهم تبدیل شده است که هر بازاریاب دیجیتال برای پشتیبانی از تمام سطوح بازاریابی دیجیتال باید داشته باشد. جنبه فنی سئو توسط افراد فنی‌تر تیم قابل مدیریت است، با این حال، داشتن دانش کامل در مورد پویایی سئو و داشتن دانش در مورد نحوه بهینه سازی تمام اشکال محتوا برای اجرا بسیار مهم است.

4- CRM:
نظارت بر تجربه مشتری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا نیازهای رو به رشد مخاطبان هدف خود را درک کنند. بازاریابان دیجیتال باید مهارت‌های مدیریت ارتباط با مشتری را توسعه دهند که شامل استراتژی‌هایی است که می‌توانید برای نظارت و به حداکثر رساندن تجربه مشتری از آنها استفاده کنید. ارتباط با مشتریان در سطح احساسی و شخصی‌تر همیشه یک مزیت اضافی برای برند است زیرا شانس وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد. مهارت‌هایی مانند همدلی و ارتباط باید در یک بازاریاب برای بهبود مدیریت خدمات مشتری وجود داشته باشد.

5- مهارت‌های ارتباطی:
مهارت‌های ارتباطی خوب در یک بازاریاب دیجیتال شامل متغیرهایی مانند انتشار پیام‌های تاثیرگذار، ایجاد اعتماد و ایجاد روابط است. انگیزه در اینجا ایجاد یک پیام تاثیرگذار و ارائه آن به مشتریان به روشی واضح، مختصر، جالب و مرتبط است. یک بازاریاب دیجیتال باید این توانایی را داشته باشد که از منظری متفاوت به چیزها نگاه کند، بتواند ایده‌ها را به گونه‌ای که مخاطب درک می‌کند، به اشتراک بگذارد، همراه با درک چیزهایی که برای مخاطب سرگرم‌کننده و ارزشمند است.

6- آشنا بودن با فعالیت در رسانه‌های اجتماعی:
رسانه‌های اجتماعی در حال تبدیل شدن به عرصه‌ای برای گفتگوهای عمومی هستند. بازاریابان دیجیتال می‌توانند از آن به نفع خود برای انتقال پیام مرتبط به مخاطبان مربوطه استفاده کنند. مهارت رسانه‌های اجتماعی بیشتر از پست کردن مداوم محتوا است. کیفیت محتوا، ارتباط محتوا و تعامل با مخاطب، 3 عامل دیگری هستند که بازاریابان باید هنگام ایجاد استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی بدانند. هر پلتفرم رسانه اجتماعی الگوریتم خاص خود را دارد که به کسب و کارها کمک می‌کند تا محتوای خود را برای مخاطب خاصی به منظور دریافت دقیق دداده‌ها، هدف قرار دهند. برخی از ابزارهای جدید مانند تبلیغات پولی، هشتگ‌ها و گروه‌های تجاری به شرکت‌ها کمک می‌کند تا حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی تثبیت کنند.

7- مهارت‌های اساسی طراحی:
محتوای بصری امروزه بیشتر از محتوای نوشتاری به شما کمک می‌کند تا در معرض دید قرار بگیرید. ویدیوها در حال تسخیر اینترنت هستند.بهترین تمرین برای بازاریابان دیجیتال این است که دانش اولیه در مورد نرم افزارهایی مانند Adobe Creative Suite ( فتوشاپ، افتر افکت، illustrator، InDesign ، Canva، Inkscape  را داشته باشند که به آنها در ایجاد محتوای بصری کمک کند.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ

سایر مهارت‌های اختصاصی کارشناس دیجیتال مارکتینگ:

    آشنایی با اصول بازاریابی
    دانستن نحوه برنامه‌ریزی و داشتن توانایی مدیریت زمان
    داشتن مهارت‌های خلاقانه و ارائه خوب
    دانش در زمینه‌های کلیدی بازاریابی
    آشنایی با نحوه برنامه‌ریزی، ایجاد و اجرای استراتژی بازاریابی
    درک ابزارهای اندازه گیری کلیدی موجود
    توسعه حضور اجتماعی و حمایت موثر از برندها

اگر مهارت های بالا را دارید و خواهان ورود به بازار کار دیجیتال مارکتینگ هستید میتوانید آگهی های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ در تهران و سایر استان های کشور را اینجا دنبال کنید.

منبع: بلاگ ایران استخدام

  • ۰۱/۰۳/۲۲
  • استخدامات ایران

استخدام

ایران استخدام

کار

کاریابی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی