استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

معرفی رشته عمران
رشته مهندس عمران یکی از رشته‌ های پرطرفدار در بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک است. در واقع بسیاری از داوطلبان تلاش می‌کنند با کسب رتبه بالاتر در کنکور بتوانند این رشته را انتخاب کنند. رشته مهندسی عمران با وجود متقاضیان زیاد آن ، درحال حاضر از بازار کار خوبی برخوردار است و از رشته‌های پردرآمد گروه ریاضی به شمار می‌آید.

گرایش های رشته عمران
این رشته جزء رشته‌های زیرگروه ۱ریاضی است بنابراین برای قبولی در آن، خواندن دروسی مانند ریاضی، شیمی و فیزیک از اهمیت بالایی برخوردار است. این رشته در مقطع کارشناسی دارای سه گرایش عمران عمران، عمران نقشه‌برداری و عمران آب است. طول دوره کارشناسی به مدت ۴ سال و ۸ ترم تحصیلی است که دانشجویان موظف هستند ۱۴۰ وحد درسی شامل دروس عمومی، پایه، تخصصی و اختیاری را بگذرانند.

توانایی و مهارت مهندس عمران
یک مهندس عمران علاوه بر کسب مدرک دانشگاهی با رتبه خوب، نیاز است از مهارت‌ هایی برخوردار باشد تا بتواند در این رشته موفق شود. به عنوان مثال تقویت مهارت‌های ریاضی کمک می‌کند مهندس عمران بتواند عملیات مربوط به تحلیل، طراحی و ارزیابی پایانی پروژه را به درستی انجام دهد.

برخورداری از مهارت‌های مختلف ارتباطی، رهبری، قدرت حل مسئله، فناوری اطلاعات و تصمیم‌گیری هر یک به اندازه خود نقش مؤثری در موفقیت یک مهندس عمران خواهند داشت. شما می توانید برای مشاهده مهارت های مهندس عمران در مقاله ها اینجا کلیک نمایید.

منبع: نامه نیوز

نظرات (۱)

یکی از بدرد بخور ترین رشته هاست عمران

پاسخ:
همینطوره دوست عزیز 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی