استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

فرصت های شغلی و استخدامی گرافیست

آینده شغلی گرافیست ها به دلیل رشد و توسعه دنیای دیجیتالی خالی از رشد و رونق نیست و کاربردهای زیادی در مشاغل مختلف دارد در این مبحث به معرفی کاربرد گرافیک در شغل های مختلف می پردازیم.

این افراد می توانند استخدام مراکز مختلفی شوند. یکی از مهمترین مراکزی که استخدام گرافیست دارد صدا و سیماست. چاپخانه از دیگر موارد مهم برای استخدام بوده که به دلیل تنوع بالا در چاپ کتاب های درسی و داستان و ... و چاپ مجله بیشترین آمار گرافیک را دارد. شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی نیز موارد خوبی برای کار هستند. لزوما برای استخدام نباید با مراکز دولتی همراه شد بلکه شرکت های خصوصی نیز موقعیت شغلی خوبی هستند. حتی استخدام در مرکز خصوصی با حقوق و مزایای بالاتری نیز همراه است. برخی نیز فریلنسری یا دورکاری را ترجیح می دهند. در میان آگهی های استخدامی در کاریابی های مجازی استخدام گرافیست دورکاری به چشم میخورد.


ساعات کاری مشخص شده ای برای این رشته وجود ندارد برخی در ساعات رسمی در دفتر و شرکت مشغول به کار هستند و برخی نیز به صورت پروژه ای استخدام می شوند که در روز مشخصی باید کار را تحویل دهند.  حقوق نیز با توجه به سختی کار و نوع کاری که انجام می شود مشخص می شود. گرافیست ها باید این موضوع را بدانند که رقابت در رشته گرافیست زیاد است و افرادی که متقاضی این رشته هستند روز به روز در حال افزایش می باشند، چون این رشته بدون تحصیلات دانشگاهی نیز شاغل می پذیرد و بیشتر اوقات تجربه افراد و آشنایی با نرم افزارهایی مانند ارزش بیشتری از مدرک دانشگاهی دارند و به اصطلاح دست در این رشته زیاد است. بنابراین برای استخدام در این رشته باید قدرت و توانایی بالایی داشت و مدام در حال بروز رسانی دانش گرافیک بود.

منبع: سلام نو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی