استخدامات ایران

  • ۰
  • ۰

مهندس عمران کیست؟

مهندسی عمران یک شغل خوب با پرستیژ بالا است. افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، معمولا درآمد بالایی دارند؛ اما این موارد نباید شما را وسوسه به تحصیل در این رشته کند، زیرا اولا این شغل سختی‌های خاص خود را دارد، ثانیا پشت سر گذاشتن تمام مراحل آن نیاز به تلاش بالا دارد. بنابراین به صرف درآمد بالا یا پرستیژ وارد این رشته و شغل نشوید، بلکه پیش از آن، علاقه، استعداد و توانایی خود را بسنجید. با این حال اگر شما فارغ‌التحصیل این رشته هستید و به دنبال شغل در این زمینه می‌باشید علاوه بر پیگیری در جاهایی که به مهندس عمران نیاز دارند، می‌توانید با مراجعه به سایت ایران استخدام، تمام آگهی های استخدام مهندس عمران را مشاهده کنید. جهت مشاهده آگهی های استخدام مهندس عمران کلیک نمایید.

مهارت های مهندس عمران

در نوشته های قبلی به معرفی رشته مهندسی عمران و شخصیت های مناسب این رشته پرداختیم در این مطلب قصد داریم شما را با 3 مورد از وظایف مهندس عمران آشما سازیم.

  • کار تیمی

در هر پروژه مهندسی عمران، یک مهندس به عنوان بخشی از یک تیم کار می‌کند. به عبارتی شما با همکاران خود و فروشندگان خارجی یا شخص ثالث برای تکمیل یک پروژه کار می‌کنید. مهارت‌های کار گروهی در تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می‌توانید همکاری کنید و به عنوان یک واحد منسجم با هم کار کنید یا نه بسیار مهم است. این مهارت به تکمیل سریع پروژه کمک می‌کند و تضمین می‌کند که ساختمان‌ها و سازه‌های عمرانی استاندارد کیفیت مورد انتظار را تا چه حد برآورده می‌کند.

  • توجه به جزئیات

بسیاری از پروژه‌ها به دقت و کمال بالایی نیاز دارند. این صلاحیت برای مهندسین عمران که ساختمان‌ها را با رعایت قوانین ایمنی و قوانین و مقررات ساخت و ساز برنامه‌ریزی، طراحی و ایجاد می‌کنند ضروری است. در نظر گرفتن دقیق کوچکترین جزئیات برای کیفیت سازه‌ها و ساختمان‌ها بسیار مهم است.

  • توانایی کار در مهلت مقرر و در چارچوب بودجه
  • توانایی حفظ یک نمای کلی از کل پروژه‌ها در حالی که به جزئیات فنی ادامه می‌دهد
  • مهارت‌های مذاکره، نظارت و رهبری
  • آشنایی کامل با قوانین مربوطه
  • تجربه کاری ثابت در مهندسی عمران

دانش عالی در زمینه طراحی و نرم افزارهای تجسمی مانند اتوکد، سیویل 3D یا موارد مشابه و مهارت در چیدمان سایت، درجه بندی، طراحی ابزار، کنترل فرسایش، تاییدیه‌های نظارتی و غیره نیز جز مهارت‌هایی است که مهندس عمران باید با آن آشنا باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی